Udruga Hrvatske Autoškole
Gdje se nalazite:   Početna Novosti OD IDUĆE GODINE VRIJEDE NOVA PRAVILA ZA AUTOŠKOLE: 7 glavnih promjena koje donosi deregulacija tržišta

OD IDUĆE GODINE VRIJEDE NOVA PRAVILA ZA AUTOŠKOLE: 7 glavnih promjena koje donosi deregulacija tržišta

04.11.2017. // 12:37

Kliknite za veću fotografijuOD IDUĆE GODINE VRIJEDE NOVA PRAVILA ZA AUTOŠKOLE: 7 glavnih promjena koje donosi deregulacija tržišta Prošlog mjeseca usvojen je zakon usklađen s Europskom direktivom o uslugama kojim je provedena deregulacija tržišta autoškola. Ovaj zakon donosi određene promjene.

 

OD IDUĆE GODINE VRIJEDE NOVA PRAVILA ZA AUTOŠKOLE:
7 glavnih promjena koje donosi deregulacija tržišta

Prošlog mjeseca usvojen je zakon usklađen s Europskom direktivom o uslugama kojim je provedena deregulacija tržišta autoškola.
Ovaj zakon donosi određene promjene.

Sedam točaka prenosimo u cijelosti.

1. Autoškole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne cijene, bez  regulirane minimalne cijene.

2. Ukinuta je mreža autoškola kroz koju je država ograničavala dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju  kandidata. Time je nadvladano još jedno teritorijalno i brojčano ograničenje,
koje je sadržavalo i ispitivanje ekonomske „opravdanosti“. Takav Economic needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim nacelima tržišne konkurencije u EU. Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za autoškole. Potreban broj autoškola i moguće cijene će se konačno slobodno određivati.

3. Omogućena je sloboda ugovaranja rada u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme, kako bi se rad prilagodio tržišnim potrebama.

Također, omogućeno je i sljedeće:

4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti tehnički pregled.

5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički pregled.

6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50 kune).

7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te  sa 12 na 15 godina autobuse  u autoškolama. Time je smanjena učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje auto škole doživjeti određeno rasterećenje.

Predsjednik HAŠ-a
Nikola Vidaković dip. ing. prometa